lørdag 28. mai 2011

Jævla slamsugere!

Tror dere ikke at de der jæv&% slamfolkene har tenkt å komme for å tømme septiken nå? Midt i heggblomstringa?  Hva kommer det av at de alltid kommer på denne her tiden, istedenfor på for eksempel høsten, når alt i septikbedet er avblomstra? De kan hute seg til H å holde seg herifra på denne tiden, spesielt ei uke før hagehelg og hagevandringer i min hage.

Hadde de enda kunnet oppføre seg, men jeg så resultatet første året (Det sto noen få planter der i nyplantet bed første året - da var den ene tråkka på MIDT i og knekt, sjansen var vel kanskje 15% for å treffe en plante om man hadde bind for øya...) og andre gangen var jeg tilstede og så hvordan de gikk fram... Da hadde jeg lagt fram stein de kunne tråkke på, men tråkka de på den? Nei. Midt på en plante, til tross for at de egentlig ikke hadde trengt å sjekke det kammeret en gang.

Nei, de skal bare hute seg til å vente til høsten, ellers skal det bli dem en begredelig opplevelse denne gangen.

Loppis-kupp
Så har jeg vært på loppemarked i dag. Ikke planteloppis, det er neste helg. (Potter for harde livet fremdeles.) Der fant jeg ei hagebok som var litt interessant, kjøpte den til hagelagets hagotek for ti kroner. Et kupp! Gjennom hageporten: til hundre års hageglede heter den. Gitt ut i 2000 faktisk, syntes den så noe eldre ut på designet men. Det som var så artig med den, var at det er et eget kapittel om prestegårdshagen i Hadsel der. Interessant!

Kjøpte også noe kurvgreier jeg har hengt opp i drivhuset for å slenge ting oppi, noe små navneskilt i keramikk med blomster på til hagelagsbruk, en vase og noen glassfat for å sette potter på. (Det er LITT dumt å bruke av det vanlige serviset så jeg tenkte det var smart å ha noe annet på lur...)

Hagerunde
Har ikke tatt bilder i dag, men skal prøve å få gjort det i morra. Det er nemlig ett og annet nytt som har begynt å blomster - blant annet den BLÅ aurikkelen!!! Trodde ikke jeg hadde den, for to potter som var merket blå aurikkel ble en annen farge... Men så sto det en blå i en umerket en. :D (Jepp, full kontroll - not!) Hurra!

Jeg har ordnet en pallekarm til nesten ferdig for planting, og så har jeg potta masse planter til planteloppisen igjen - og så har jeg spadd opp de siste to murerbaljene ved drivhuset. Så nå er det helt klart der oppe, bare å fylle på! (Det eneste er at der oppe dauer det meste, så man må være litt nøye med å ikke sette det mest spesielle der... Helst noe man har mer enn én av. Litt kabal.)

Dicentra peregrina kommer til å blomstre i år. :D Gleder meg! :D

Ingen kommentarer: