mandag 13. juni 2011

Poteten er i jorda

Litt seint, men jeg måtte få tak i settepotet først. Jeg har fått tak i og satt mandel nr5, rød gulløye, rødpotet og en hvit potet med opprinnelse viavia fra Hadsel prestegård. Om det ikke blir den store avlingen, så håper jeg nå å ha settepotet for neste år i hvert fall... For landet skulle nok vært pløyd i år men bare harvet over, så det spørs. Vi får se, har i hvert fall prøvd.

Ellers gror det kraftig, med først en regnværspreiode og så knallvær nå etterpå. Har ikke gjort så masse for det har fristet mest å dra på tur... Hagehelg om fire dager - det blir spennende. Alt er i rute - omtrent. Det blir kjempebra.

Det blomstrer bortsett fra Physalisen i stua - den bare vokser og vokser, kommer seg ikke i gang med blomstringa. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den for å få den til å ta poenget. Jeg skal jo ha FRUKT på den.

Ingen kommentarer: