mandag 20. oktober 2008

Forberedelser for neste år

Riddersporen på bildet tror jeg blir skikkelig fin til neste år. Jeg aner ikke hvor den kommer fra eller hva den er slags kar, men se på den fine fargen på knoppene! Den rekker ikke å blomstre i år, så den har nok vært av årets sådd hos noen. Tror ikke det er meg.

Nå har jeg rydda litt mer på planterommet. Undervanningsbrettene skal rengjøres skikkelig, og så skal vanningsmattene vaskes. Skikkelig, i maskin. Jeg tar sjansen, jeg kjøpte ekstra matter da jeg kjøpte brettene, så om det går galt så har jeg nye liggende klare.

Så har jeg drept 1 stk stevia. Tror jeg. Jeg har vært litt treig med å få satt den i større potte, noe som medfører at den har tørket inn fort. Og nå var den helt plutselig tørket helt inn! Hjelp! Har klippet den ned og satt den i "kuvøse" under plantelyset, håper den skyter nye skudd. Det var grønt inni stilken i hvert fall så jeg har ikke avskrevet den helt. Har en stikling stående men den har ikke skjedd noe mer med ennå. Krysser fingrene, jeg vil ikke bli uten stevia.

Så har jeg spadd opp euphorbiaen min (fireglow). Det skal jo ikke være bed mer der den sto, men jeg måtte ordne før jeg legger igjen til plen. Den skulle berges. Jeg ser at det er nå på høsten den gjør klar skuddene, det lå masse skudd nedi der og ventet. Litt usikker på hvordan det går med den til våren da, når jeg har maltraktert den sånn nå, men. Det får gå seg til. Har klæsja masse røtter ned i et potte også, for å ha til loppemarked. Får se om det blir til noe.

Ja, og så fant gubben ei stor potte med masse tulpanløk i går, som jeg ikke hadde fått ned. Den hadde jeg lett etter men ikke funnet, konkluderte til slutt med at jeg hadde satt dem ned men glemt det. Vel, nå ER de satt ned, i en av pallekarmene. De blir til snitt, de der, mix-rester fra årets.

Ingen kommentarer: