søndag 12. oktober 2008

Sauer er noen frekke dyr!!!










Ja, bildene taler i grunnen mye for seg selv. Om noen skulle tro at jeg lå i buskene og lurte på dem da jeg tok disse, så kan jeg avkrefte det. Saken er den, at jeg holdt på i kaosbedet og spadde og styrte, da disse her kom tuslende nedover langs veien til naboen. Men det var da helt greit for meg, det var masse mat der på andre siden av grøfta, så jeg gadd ikke jage dem hjem igjen, jeg regnet med de ville holde seg der borte - jeg var tross alt ute.

Så feil kan man ta. Plutselig jeg satt og sloss med noe fandensmakt i bedet, så hørte jeg noe som raslet like bortfor meg - da sto altså disse to peningene og spiste av nicotianaen min, ja dere ser på første bildet. Dere ser også hvor lang tid det tok før jeg kom meg av sjokket og fikk opp kameraet av lommen...

Jeg sa "hallo der, den der går ikke!" men de reagerte overhodet ikke. Så sa jeg "det der har dere slett ikke lov til, hut dere heim", og da snudde ene sauen hodet mot meg, og så ut som han tenkte "hva i huleste gjør DU her midt i mitt matfat, egentlig?". Grrr. Og så snudde han og klauvet bort til Magnar-bedet.

Det som skjedde etter bilde to var "husj, husj, tramp tramp" fra min side, og da skjønte de endelig alvoret. Jeg vurderte å true med kjerringa til naboen, men det ble ikke nødvendig. Siden har de ikke vist seg.

Og det bør de ikke heller. Ja, jeg bare minner om at det er snart jul, så selv om de har klart seg gjennom halve fårikålsesongen, så:
http://sagaesgarden.blogspot.com/2008/10/makaber-spk.html

3 kommentarer:

Marit sa...

hehe, ja det kan noen ganger hjelpe med litt trusler på sauene. De spiser vel alt de kommer over, enten det er blomster eller grass går jeg ut i fra? Du får minne de på jula ja, hvis de kommer igjen ;)

ToneM sa...

Du har nok rett i det: Sauer er ikke så allrighte dyr som enkelte vil ha det til!

Villrose sa...

Jammen har du mye forskjellige dyr på besøk, som er like interessert i spseielle planter som deg...