onsdag 31. desember 2008

Fyttikatta for et vær! Og stakkars Beckham!

Beckham stakkars, går visst glipp av en god fest på grunn av situasjonen i Gaza, stakkar. VG har syntes at dette var noe å skrive om. Jada. Jeg synes sånt er litt kvalmt, men det er jo i fin tråd med det jeg lærte i journalist-studiet - finn en kjendis og bland inn, så "genererer det klikk" og det er viktig. Som sagt - kvalmt, spør man meg, å vinkle på den måten.

Så til været. Vi har hørt været dundre i natt, jeg har vært mange ganger våken. Det viste seg at uværet faktisk kom fra nordøst (sjelden på vinteren), derfor har vi hørt det så godt på soverommet. Det ene stuevinduet går ikke an å se ut av, det er fullt av snøsplæsj. Men nå tror jeg vinden har løyet litt. Her har det nok ikke vært det verste været, andre steder har tak forlatt hus og sånt - men vi kan skryte av at huset var kaldt da vi sto opp pga. strømbrudd, og gubben måtte ut for å berge gullregna, støttebåndet var slitt av så den sto og svaiet faretruende.

Arbeidsbenken har også veltet. Gubben mener det må være mange effektive kuldegrader nå, og det tror jeg dessverre han har rett i. Det er nemlig ikke noe snødekke for tiden, bare den issnøen som har kommet med uværet. Håper ikke det tar knekken på noe vesentlig i hagen her. (Jeg håper også at ikke gullregna fikk slitt av noen røtter, men gubben mente at den ikke var så ille revet over.)

Har litt lyst til å rusle ut for å ta bilder, men det ser fryktelig kaldt ut...

6 kommentarer:

Gry sa...

Dere får holde dere fast der nordpå og være glade for at dere ikke har drivhus....! Og stakkars Beckham ja.

Godt Nyttår til deg og Gubben.

Anonym sa...

Håper det verste er unnagjort værmessig og Yngve(var det ikke det han het?) er dratt mot øst.
Enig med deg, Beckham med frue gjør meg kvalm:-(

GODT NYTT ÅR!

potentilla sa...

Huffda, det der været slapp vi unna.
Godt nyttår til deg og Beckham (stakkar..)

Marit sa...

Litt av et vær dere har hatt, ja. Godt nytt år!

Miamaria sa...

Takker for hilsninger, jeg gruer meg allerede til vinterstormene etter vi får opp drivhuset. :) Gubben er imidlertid optimist, vi får håpe han har rett.

Unknown sa...

Takk for det gamle, som det så fint heter. Og lykkeønsninger for det nye.
Det været hørtes ikke artig ut nei.
Her har vi ikke hatt noe snø enda, bare litt slaps. Men det jommer jo..desverre.