mandag 23. februar 2009

Da mangler det bare én

I går fant jeg spirer av passiflora edulis på badegolvet. Da er det bare én igjen av de som er sådd inne, så nå er det på tide å så mer. ;) Passifloraen (pasjonsblomst) var den som jeg fikk én spire av i fjor, men den fikk aldri frøkapselen av seg så det gikk ikke bra. Til nå har det kommet tre spirer i år, hvorav to med frøkapselhatt, men den tredje har altså klart å få den av. Så da er det håp.

Jeg er forresten oppe i fem karamelliljespirer nå. Det synes jeg slett ikke er verst. Jeg var jo storfornøyd allerede med én spire, så fem er jo helt supert! Og så har jeg begynt å prikle litt, tre artisjokker fikset jeg i går. Det aner meg at de vokser ganske kjapt, for frøbladene var store på dem.

I morra har vi frøbyttemøte. Min plan er å dra dit med flere frø enn jeg kommer hjem med, tror det skal gå relativt greit. Kanskje. Nå skal jeg på handletur, det er tomt for hurtigmat i fryseren. Ser muligheten for en rask tur innom en blomsterbutikk på veien... ;)

Ingen kommentarer: