søndag 15. mars 2009

Ulldott i snøen, og bestilling sendt

Denne lille ulldotten fant jeg på spasertur midt på snøen i dag. Jeg syntes ikke det var noen god ide, så jeg flyttet ham inntil husveggen, oppå noen blader. Håper det er et greit sted. Skjæra som var innom en stund etterpå hadde ikke funnet ham i hvert fall.

Nå har jeg sendt av gårde en bestilling til The Essentials. Jeg liker de der svarte merkelappene i plast, og nå har det minket en del på dem. Kan ikke risikere å gå tom! I år SKAL jeg ha bedre kontroll på ting, de må merkes skikkelig. Så nå bestilte jeg en eske med 1000 stykker. Og en tusj. Får aldri nok tusjer, de brukes opp, forsvinner osv.

Jeg har pakket noen frøposer til Hagegals stand på hagemessa på Lillestrøm. Det er litt for langt for meg å dra, så da får jeg bidra med litt frø heller. Eh, sånn egentlig så er det ganske billige flybilletter den helga, men så kom jeg på hvor mange planter jeg kan kjøpe hos f.eks. Dragland for samme summen, så jeg slo det fra meg.

Jeg har satt fem steviastiklinger i potter. De står i en plastpose i kjøkkenvinduet og ser ut til å ha det fint der. I dag oppdaget jeg at to av dem (sikkert de to første jeg satte, de andre tre kom noe seinere) hadde begynt å vokse, det kom nye blader i toppen og gode greier. Jaha tenkte jeg, da har de vel rotet seg og kan komme ut av kuvøsen kanskje. Så tok jeg posen av en stund for å se hva som skjedde da. Resultat: Alle fem klappet samen... Så nå står alle i pose igjen. Litt teit at de må det da, men. Når kan jeg ta dem ut, tro?

6 kommentarer:

Bjørg 47 sa...

Det var jo ikke lett å finne ut hvilke merkelapper du hadde bestilt, og hvilken penn. Høres ut som dette var noe du har prøvd ut ?

Miamaria sa...

Tusjen har jeg ikke prøvd før, men lappene har jeg prøvd med vanlig hvit tusj som jeg har kjøpt i butikkene her. Eller sølvtusj, har jeg sett noen har.

De lappene jeg har hatt som jeg liker (svart skal visst ikke skjærene fare av gårde med har jeg lest hos andre, og så er det mindre synlig i bedene enn hvitt) er de smale lange, som er 10 cm.
Black 10 cm Pot Labels, ikke så langt ned på siden.

Gry sa...

Hva er ulldotten for noe?

Miamaria sa...

Kirsitn på Hagegal mener det sannsynligvis er en slags bjørnespinnerlarve. Da skal den vel bli en bjørnespinner antar jeg?

Ellen Walnum sa...

TAkk for tipset om plantelapper! De må jeg bestille.

Miamaria sa...

Vel bekomme! :) Håper du liker dem, når jeg først har lurt deg utpå shopping... ;)