fredag 10. april 2009

Fare for eksplosjon!

Nå tror jeg det er fare for at noen eksploderer på denne tomta snart. Vi har kommet til taket. Gubben begynte med å sette på vinduer - siden vi kun har én sånn høy gardintrapp så når jeg uansett ikke å hjelpe, så jeg gikk inn imens. Tenkte det var like greit han fikk holde på i fred. Det var - som ventet forsåvidt - noe som ikke stemte der. Vinduet gikk ikke helt igjen, osv.

Vel, etter en tid gikk det i ytterdøra - jeg måtte komme ut, for noe var helt feil her. Vi måtte finne ut hva det var. Ikke så lett, men vi begynte å fundere på om hele skiten er skjev. (For meg ser den direkte salrygget ut, allerede før tyngden av platene er kommet på!) Vel, mens han fortsatte med de vinduene som vi fant ut ER satt riktig sammen, skulle jeg sette platene i veggene. Når jeg nå har fått på platene, har vi fått bekreftet mistanken. Hele suppedeiset er skjevt! Dritt!!! Når var det dette skulle vatres, tro? Og Hva er det slags dingser egentlig som holder dette på riktig måte? (Altså, hvilke dingser må løsses og strammes?)

Så lurer jeg ellers på hvordan denne pinglekonstruksjonen skal tåle noe som helst. Jeg har jo hørt at det blir mer solid når det kommer opp og henger sammen - men likevel. Foreløpig virker det veldig pinglete.

Nei jeg må vel ut og se hvordan det går med oppstrammingen. Tenk, nå er klokka halv sju i dag og vi skulle etter anvisningen vært ferdig senest fire i går... Vi må jo være idioter...

3 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Jeg synes dere har kommet riktig langt. Når alle takplatene er kommet på plass ser det nok ikke så skjeivt ut.
Husker fortsatt at vi måtte løsne gavlene for å få takplatene i.

Pause og søvn hjelper nok!

Gry sa...

Bra at påsken er lang... :)

Miamaria sa...

Ja, gubben sa det nettopp at dette hadde nå bare gått sånn akkurat på ei helg - eller kanskje akkurat ikke.

- Det er dessverre ikke spesielt rett fortsatt, men. Jeg synes det er litt dårlig at det er salrygget, da burde de hatt en støttepinne på tvers i midten. Men det er nå meg, det da.

(Jeg mener, folk driver jo og henger ting og greier i disse profilene, da burde jammen drivhuset mitt klare å holde oppe seg selv skikkelig...)