mandag 13. april 2009

Jeg har funnet blåveisen

Nå har det tinet vekk, så jeg har klart å finne blåveisen. :) Den står ikke akkurat og blomstrer, men det ser ut som det er liv i den i hvert fall. Jeg var jo litt redd for at den hadde bukket under, den ble mindre og mindre sist sommer og så flyttet jeg den like før vinteren. Men da er det liv!

På planterommet ser det bra ut, bortsett fra en stevia som har skrumpet inn masse blader på. :( Jo, og så skrumper egentlig blader inn på karamelliljene også. Den minste kan nok ganske snart erkæres død, men resten ser jo fine ut bortsett fra de tuppene som skrumper inn... Huff. Håper det stopper. Jeg skjønner ikke hvorfor det skjer.

Ellers så har det meste snø som nevnt forsvunnet nå, men nå har det begynt å slapsesnø igjen. :( Det legger seg jo ikke akkurat, men. Som Rita sier - det er demotiverende. Hvite ting i lufta trenger jeg ikke nå.

Kommunen har endelig pellet seg til å sette varmen på i drivhuset, så denne uka starter vi opp i drivhusgruppa. Torsdag blir det full action! Og fredag drar jeg til Oslo på hagemesse - og møte i Hageselskapet. Om noen skulle ha forslag til forbedringer i det derre Hageselskapet er det bare å gi et hint, nå har jeg anledning til å bringe det videre. ;)

Håper jeg får shoppet meg noe klær også. Det må man visst ha. Når det har begynt å bli hull i klær og de er regelrett tynnslitte, så er det vel på tide å skaffe nytt?

1 kommentar:

Anne på Moseplassen sa...

en liten oppfordring bare, selvom du skal til "syden" så ikke glem vintertøyet ditt da ;) Her er vår, men hustrig. God tur da, og håper du får utbytte av messa og hagegalingene :)

Deilig med det som tiner frem fra under snøen, jeg fant også igjenn en par jeg har vært engstlige for nå i løpet av påsken, og det står da til liv :D