tirsdag 21. april 2009

Så har det regnet litt, hurra

Jeg hadde håpet at det skulle ha blitt vår igjen, til jeg kom heim fra Oslo. Den slo feil. Men i dag har det regnet litt, så hjørnebedet er ganske kommet fram. Hurra!

Dette snedige opplegget fant Toveve til meg på Hagemessa i helgen. Det er noe plastikkgreier man legger ut, for å holde singelen på plass rett og slett. Det var kjempelurt! Det var helt merkbart når man gikk på ren singel, og når man kom over på et område hvis dette lå. (Man så det ikke, bare kjente det i føttene.) Sjennialt. Vurderer det så smått til drivhuset - men jeg har jo i utgangspunktet tenkt litt tykkere lag. Vi vår se, jeg har mailadressen til infomannen for dette.

I dag har jeg vært på urtekurs i hagelaget. Det var kjempeartig, og det blir helt sikkert bare bedre utover. Disse to kveldene er det ei dame som forteller, og så diskuterer vi litt og bidrar selv og sånn. Fungerte akkurat som planlagt. Neste kveld er om en måned, da skulle hun ta med urter så vi får sett på dem. Og etter der igjen skal vi på feltkveld, da skal vi ta vandring i urtehager. Og så skal vi innom foredragsdamen og handle urter.

I morra er det drivhusgruppe igjen. Egentlig torsdager, men da har vi hagelagskveld... Om det ikke er skikkelig vår ute, så er det nå blitt vår i hagelaget i hvert fall! :)

Ingen kommentarer: