søndag 10. mai 2009

Mystervær og søndag - deilig

Dette er altså en Fritillaria ?, fra Magnar. Ikke en av de lappløse, men av de med rar lapp. Jeg fikk en potte av Magnar i fjor, han mente det måtte være Fritillaria, men visste ikke hvilken. Oppi sto det et par gresstuster, tilsynelatende. Og nå kommer altså disse to sakene her opp ved siden av lappen... Jeg må si jeg mistenker at jeg har plantet to av importløkene litt for nært lappen (vi importerte en god del Fritillaria også), men dette blir kjempespennende å se! Det var jo veldig nært lappen da, rart jeg uforvarende skulle satt noe nytt der. Men det var nå veldig til voksing også, fra gresstust til dette på et knapt år!

I dag er det litt kjipere vær i går, men jeg er alene hjemme og dette ligger an til en super dag. Noe vind - men litt mindre enn i går - og så er det foreløpig oppholdsvær, og glimt av sol.

Ingen kommentarer: