tirsdag 30. juni 2009

Endelig sommertemperatur

Så har vi opplevd sommertemperatur, vi også. Flere har tilbudt meg å dele varmegradene sine med meg, og nå er det nok noen som har gjort alvor av det. I dag har det vært fint. :)

I går og i dag har jeg puslet litt ute, småryddet, priklet, tømt potter med dauinger i, og sånt. Gubben har malt pallekarmene, så de har kommet seg kraftig.

Og i dag spirte det i ei av de gamle staudesåddene! En peon!!! Det vil si, det er nok ganske lenge siden den spirte, for bladet var blitt gaaanske så stort, he he he. Men jeg er i hvert fall steinsikker på at det er en peon. Rått!

I drivhuset vokser det videre, men jeg er noe utålmodig på de tomatene som bare vokser men ikke modner... He he he. Kjipt å kjøpe tomater hele tiden når man har drivhuset fullt av tomatplanter. Menmen, nå kan det ikke være så alt for lenge igjen. Jordbæra har også begynt å lage bær som det begynner så smått å bli størrelse på.

I dag kom det pakke, stooor pakke med maaange planter fra Snuffeldyret. :D Gjett om jeg blei glad! Det var alskens mulig kule greier oppi, men jeg hadde rukket å plante ut en god del før jeg kom på at det var lurt å skrive opp... Vel, jeg husker i farten kul blå lerkespore, kul hosta, kule akeleier, kul kongslys, og noen flere kule ting som jeg ikke husker var det også.

Og det hadde ikke tatt lange tiden med Posten heller! Applaus!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har vel hørt den vitsen om hun som spurte naboen hvordan han fikk så flotte, røde tomater? Hennes var grønne og lot vente på seg. Naboen sa: Jo, jeg går bare ut i drivhuset og tar av meg alle klærne, da rødmer de med en gang!
Dama syntes dette hørtes litt rart ut, men bestemte seg for å prøve. Neste gang hun møtte naboen, spurte han hvordan det gikk. Nei, det var et dårlig råd, sa hun. Jeg gjorde som du sa, men tomatene er like grønne. Men alle agurkene er dobbelt så lange, da.

Bløt, ikke sant? hehe. Godt at været har spredd seg til dere også

Ellen Walnum sa...

Å så deilig at sommeren endelig har kommet til dere også da:-) Har vært så rart å lese om at du fryser når vi peser av varme her nede.

Villrose sa...

Grattis med peonspire (og varmegrader)!

elle-melle sa...

Godt at varmen har kommet til dere også.
Og gratulerer med peonspire!
Det er fryktelig spennende med dem man venter så lenge på. Jeg skrev om min peon for noen dager siden. Jeg sådde den for en hel haug med år siden og i år kom den med sin første blomst. Det var moro det.