søndag 28. juni 2009

Jaja, litt får man da gjort

I dag er det fortsatt oppholdsvær men kjølig og ikke noe sol. Har likevel gjort litt småtterier ute. Punkt en har jeg kokt rabarbrasaft. Jeg synes den er god, gubben synes den er sur. (Vel, jeg har hatt mer sukker i så kanskje den ikke er "sur" lenger nå.) To runder har jeg kokt, så nå må det bli masse varme så vi får lesket oss med kald rabarbrasaft ute. Innesaft har ikke samme sjarmen.

I drivhuset har jeg vannet. Der er en del tomater nå som venter på modning. Håper de kan sette i gang snart, at ikke alt kommer når vi har ferie og kanskje er borte... Jordbæra har også begynt å lage bær, men det er nok en stund til vi kan høste noe ja.

Har ordnet en ventekarm, der har jeg plassert alle julerose(Helleborus)babyer, alle blåveis(Hepatica)babyer og enda litt til. Gubben har klippet noe plen, så jeg fikk litt gressklipp å legge på her og der, så de karmene jeg har plantet til har fått gressklipp.

Så har jeg plukket denne fjonge buketten. Det fungerte ganske fin, de teite fluene som har kommet inn og plager oss, ser ut til å like den, og holder seg nå heller der enn på oss... Har brukt småhjerte, stripegress (et smalt et), et bregneblad og noen småhjerteblader - og den hvite, fine skjermblomsten fra grøfta - hundkarve. ;)

Har også renset litt løvetannfrø, så nå har jeg frø av rosa (egentlig da gul med rosa kant rundt) løvetann (Taraxacum) til bytting. (Ja, jeg trenger bare én selv.)

Ingen kommentarer: