torsdag 18. juni 2009

Full fart og sommer!

I dag er det skikkelig sommer. Har gått ute i shorts og singlet, det er jammen ikke ofte man kan her på den forblåste tomta vår. Og det uten å bli kald! Grilling til middags og gode greier.

Har hatt vondt i en skulder i går (sov hele ettermiddagen for å slippe smerten) og i dag. Men nå er gubben kommet heim og kan smøre på Ibux-gel, og når jeg har tatt tabletter i tillegg så har det faktisk funket! Så i dag har jeg fått plantet til fem krukker, og satt flere planter i ventebedet - samt plassert noen stauder her og der i bed. (Jada, de blir stadig plassert tettere... He he he)

Her og her ser man hva som blomstrer for tiden. Det er i ferd med å ta seg opp igjen, etter en slags mellomperiode. I drivhuset er det også masse blomstring, og tomatene øker på i størrelse (og antall).

I dag har jeg fått skikkelig slange i drivhuset. Den er festet midt i taket og henger ned i en sånn spiral, som jeg kan trekke ut og så når jeg i hele drivhuset. Sånn som den er hengt blir den nesten ikke i veien. Kjempemessig. På enden av spiralen har jeg en "flowershower", den er fin. Trenger bare bruke en hånd for å bytte mellom dusj og stråle. Sjennialt.

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Så koselig og lettvint med vannslange i drivhuset! Og så bra at dere har finevær, det er vel fortjent! Her er det survær, ikke mye shortsvær, nei! Men det har vært betraktelig mildere, faktisk hele 14 grader i dag!!! Håper skulderen blir bedre, så du får bruke tid i hagen ;o) Masse fint som blomstrer hos deg for tiden ser jeg! Kos deg, og god helg!

Miamaria sa...

Åja, vannslange må det være hvis man ikke skal bære seg fordervet. Nå har jeg hatt slange hele tiden, men den har ikke vært lang nok - og veldig i veien! Så dette er en kraftig forbedring.

Alt godt sa...

Pass på med sol på Ibuxgelé, du kan få hudreaksjonar viss du får sol på samtidig som du har ibuxgelé på.