lørdag 23. januar 2010

Litt planteshopping

I dag kom sola inn stuevinduet for første gang i år! (Vel, den kan ha kommet litt tidligere for det er jo første formiddag jeg er heime - men første gang jeg SER den gjennom stuevinduet.) :) Den er hjertelig velkommen.

Har vært en tur innom blomsterbutikken i dag. Det er noe med det, hver vinter dauer det en del i vinduskarmen... Så jeg kjøpte et par Begonia Rex - og en rooosa Primula. Kjøpte en som det var mest bare knopper på, sånn at jeg skal få med meg hele blomstringen tenkte jeg. ;)

Venter på frøboksen. Her om dagen sendte jeg en hagelagsfrøboks til Narvik, forøvrig, blir spennende å høre hvordan det funker. :) De sender videre til et annet hagelag etterpå. Det mest spennende blir så klart å se hva som er oppi når det kommer tilbake hit etterhvert. ;) Men nå er det altså Hagegal-frøboksen som er å tur hit til Sortland, så vi skal møtes noen stykker for fellesdykking i boksen - sannsynligvis på tirsdag.

Noe såing ble det dessverre ikke i dag heller - har prioritert å rydde/støvsuge hus. I morra skal det vaskes, men KANSKJE blir det såing også. (Når det er rent er det jo på tide å skitne til igjen, he he) Jeg tok nemlig inn noe jord til tinings i dag. ;)

6 kommentarer:

Mariann sa...

Solen er alltid velkommen på denne årstid.
Har også blitt litt begeistret for Begonia Rex, flotte bladplanter.
Håper du får frøboksen på mandag, det syns jeg posten bør klare.

Miamaria sa...

Ja, de er fine fargeklatter de Rex-ene. Tenkte å prøve å formere også, denne gangen. Blir spennende.

Jeg regnet ikke med å få boksen i går, men satser på den kommer i morra ja. Har satt opp treff på tirsdag, da bør vi kunne være sikre på at den er kommet. :)

MYHRA sa...

Utrolig morsomt, ser for meg jord inne til tining. Helst når huset er nyvasket ja. Kjenner meg selv igjen der!!!! Nyt sola! og nye planter.
Jorun.

Ellen Walnum sa...

Åååå det er så moro med dykk i frøboksen. Har vært med på det noen ganger:)

Mario`s Verden sa...

Håper stormen Ask har vært grei med dere. Har tenkt på deg vettu.
Klem Mario

Miamaria sa...

Ask forlot uten å ta drivhuset, og naustet (gammelt og skrøpelig) står det også. Så det har gått bra! Han ble nok ikke like sterk her som de hadde fryktet. Heldigvis.

Frøtreffet var koselig, det blei noen poser på meg. Ikke det mest fancy, men litt sånn småtterier. Var mer spennende boks i år enn i fjor, syntes jeg. :)