onsdag 20. januar 2010

Hageåret i gang, på et vis

Jeg er ikke kommet helt i såmodus ennå, men mandag var det årsmøte i hagelaget og for noen dager siden kom det en konvolutt i posten med frø. Det var frøene fra blomstervenners klubb - jeg må innrømme at det hadde ikke kommet noe hvis ikke utsender hadde "purret" og lurt på om ikke jeg skulle ha noe. (Jeg har jo sendt inn frø selv og betalt, så jeg skjønner jo at han lurte...)

Vel, frøene kom og det var mange sorter selv om jeg var litt sein, ifølge numrene var det disse her:
Arnica Frigida (kul, tross gul)
Globularia punctata
Meconopsis aculeata (ser nyyydelig ut)
Nomocharis aperta
Notholirion macrophyllum
Paeonia obovata alba
Omphalodes nibida

2 kommentarer:

Tove sa...

nå må du bare få ryddet planterommet og komme i gang med sådden ;-) Mye fint.

Ellen Walnum sa...

Sett i gang! Jeg sådde forrige helg og masse har sprit denne uken. Det er så gøy, synes igrunnen tiden med spirer og prikling er den aller beste:)