tirsdag 13. april 2010

Full postkasse, faktisk!

Ja, det er ikke til å tro. Toveve sendte meg en boks i går, midt på dagen. Da jeg kom heim i dag, var den kommet inn i postkassen min! Den var til og med så stor at jeg sto lenge og sleit og dro for å få den ut derifra, men likevel hadde de lagt den inni. Bra!!! Innholdet var liljeløker. :D Fine løker, jeg må potte dem opp i morra for flere av dem hadde begynt å komme med skudd allerede. De kan nok trenge jord, ja.

Så har de første klosterklokkene kommet. Var sludd i dag, men likevel kom de første blomstene ut - flertall, jeg snakker flertall også, ja. :D Jeg har ikke priklet noe i dag, men jeg har bært et brett planter ut til drivhuset. Og så hadde jeg redningsaksjon på en av baljene langs drivhusveggen - nå snøen oppå har smelta, renner det ikke ut vann i bunn. Så der sto det fine saker oppi til råtings. Jeg skar et hull så det fikk renne ut...

I kveld har vi også hatt styremøte og hagelagskveld i hagelaget, trivelig. :) Tema i dag var krokus, ei dame i hagelaget fortalte nyttige ting om krokus. Noe av det skulle jeg gjerne visst før jeg plantet mine, men jeg kommer vel til å plante fler. ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det mangler definitivt et bilde her - av klosterklokkene. :)

Rita Hogefeld sa...

Kunne tenke meg litt nærmere info om den krokusen jeg. Mye mulig jeg også skulle visst før jeg plantet ;)

Berit sa...

Søtt og vårlig tema. En trenger da ingen unnskyldninger for å plante flere krokus?

Mari Anne sa...

Hurra for postmannen, denne gangen i alle fall. Du burde stelle pent med den der. H*n må være en av de få i landet.

Tove sa...

Helt utrolig at den pakka kom fram så fort. Jeg leverte den jo inn ca kl 15.30 her :-) Jeg vil også se bilder av klosterklokkene ;-)

josimo sa...

Del gjerne av dine krokus tips*smiler*

Ønsker deg en flott dag

Miamaria sa...

Ja, imponert over posten i den sammenhengen der. Spørs den dotten din Tove, når den kommer fram. Har ikke sjekka posten i dag, håper den ligger der.

Krokus - ja hva var det hun sa? Småblomstret krokus vil ha mer sol, og så var det noe med fuktigheten. Hmmm... De vil ha fuktighet på våren men ikke resten? Eller var det de store... Jo jeg tror det var sånn.

Og husk å la bladene visne ned...