lørdag 14. mai 2011

Full fart, grave grave

I knallvær i dag ble det bare et par timer til haging, men jammen fikk jeg gjort litt på de timene før sola gikk ned. En masse småplanter har kommet i potter, noen nedgrodde planter som sto i potter har blitt renset og plantet om.

I pallekarmene har jeg ordnet ferdig den jeg hadde nesten klar, og en del er plantet nedi. Nå håper jeg bare at jeg ikke har hatt for masse hønsegjødsel nedi, så svartripsa dør... Den har blitt sånn passelig stor, og hadde nå begynt å skyte skudd helt nedenifra også. Vurderer å ta stiklinger for sikkerhets skyld... Men den er ikke SÅ stor ennå, på en måte... Vi får se.

Har begynt en slags organisering av planter i potter også. 1. Planteloppis 2. Må pottes om 3. Skal ha selv, plantes ut.

3 kommentarer:

Tove sa...

Der har du fått unna en del. Kos deg videre ute i finværet. her regner det i bøtter og spann i dag. Upraktisk for meg, men godt for plantene.

Anonym sa...

Oh... om du tar stiklinger av den svartripsa så får du sette meg på venteliste om du skal bruke den som byttevaluta... Jeg klarte å gjødsle ihjæl min i fjor ... :(

Miamaria sa...

Så det går an det, ja. Da spørs det om ikke jeg er i ferd med å gjøre det med min nå... Vi får se. :) Håper jo mest at den bare bli gjødslet diiiger. ;)