mandag 29. september 2008

Én trillium i jorda

Nå har det blitt litt bedre vær her. Vinden har løyet, og det er ganske lange pauser i regnet. Det har meldt enda bedre vær videre utover uka, så jeg håper å få satt en del løk.

Håper bare ikke temperaturen faller mer. Det kom nysnø i fjellet i natt. Sad

I dag har jeg vært ute en tur og luket ugress, fjernet ettårige og ferdigblomstrede toåringer. Gjør plass, sier jeg bare. Så har jeg satt ned én trillium. Og så har jeg plukket bulbiller av den lille, blå alliumen, og tigerlilja, og lagt rett under jordskorpa.

Så hadde jeg ikke tid til mer, for da skulle det selges løk for hagelaget. Ennå mer igjen. Men jeg skal plante det jeg har først, før jeg kjøper inn mer. Skulle helst visst hvor store de forskjellige plantene blir, men. Vi får se.

Ingen kommentarer: