tirsdag 19. april 2011

Sådd, rydda, sortert, potta - gjort en del!!!

I går snødde det. Jeg sprang ut i hagen for å ta bilde av klosterklokkene i snø, da jeg oppdaget disse. Ante ikke at de sto med knopper en gang, men joda, der sto de på dette viset. Ligger litt snø oppi den til venstre, faktisk. :) Fikk ikke gjort så mye i hagen, for jeg dro på skitur og seinere var det andre ting som ble prioritert.

I dag var det finvær. Ikke steiksol, men den kom passelig gjennom et tynt skylag - og stort sett oppholdsvær. Og, jeg har fått gjort litt i hagen. Jeg har rydda litt bed, fjernet daue planterester og ugress. Har spadd opp noen småplanter og pottet dem for planteloppisen hagelaget skal ha. Sjekket fjorårssådden og fant en potte hvor en Meconopsis hadde kommet seg såvidt opp over levermosen - fjernet mer levermose og jammen var det massevis av meconopsiser under der. :D De ble potta opp, selvsagt. Og så har jeg sådd noen sorter til, og potta opp de siste småløkene.

Så har jeg tatt en del bilder. Krokus er definitvt ikke det beste å ta bilde av for dårlige rygger, men jeg synes nå jeg fikk noen ok knipser likevel. :)

Definitivt bra dag mot stressnakke og hauverk. :)

2 kommentarer:

Giga sa...

O!!! teraz śnieg. Nie !!! . Mam nadzieję, że kwiatkom nie zaszkodził.Pozdrawiam

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Aldri så galt, så er det godt for noe - kan man vel si, når du oppdaget blomstene tilfeldig fordi du skulle fotografere noe annet.