mandag 27. april 2009

Disse er i drivhuset nå nemlig

Nå har jeg begynt å bære ut i drivhuset. Det er nok litt skummelt, for det kan fortsatt bli frost, men frostfritt skal det nå gå å holde det her inne. Men det kan nok bli ganske kjølig. Nå er det mildt, og da var det 8 grader om natten sist natt. Så det blir nok kaldere hvis det blir kaldere ute.

Så langt har jeg bare flyttet ut en av hver... Så får vi se hvordan det går. I tillegg til disse tomatene og paprikaene har jeg flyttet ut en blodbeger og en salvia argentea. Ren testing.

Så har jeg fått "slingerduk" hos gubben, for de plastbordene er egentlig ganske glatte. Skummelt for glassting... Må kjøpe litt mer.

Steviastiklingene i klassklokka ser foreløpig sunne og friske ut. Supert! Har ikke kommet meg til å notere liste over hva jeg hadde med heim fra Magnar i dag heller. Jeg prøver å forberede priklekveld i morra, google litt bilder og sånn. Vrient, disse damene har sådd mye fancy greier altså.

Tilføyelse, jeg har glemt å notere at vannliljen ser ut til å ha overlevd vinteren i kjelleren. Men nå er den satt ut, så da spørs det om den overlever våren... Det var kanskje litt tidlig. Får ta den inn hvis det ligger an til frost, i det minste.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Spennende tider ja når man begynner å bære ting ut. Jeg har heldivis varme i begge drivhusene, så jeg slipper å bekymre for kulda heldigvis. Masse lykke til videre med planter og plantebarn ;)

Kristin Aurdal sa...

Mine blodbeger overlevde 3 minusgrader i et plastdrivhus forrige vår. Første dagen jeg skulle herde i år klarte alle de nysådde plantene 0.2 grader om natta. Det var bla blodbeger, dahlia, stokkroser og masse annet.
Heldigvis tåler de mer enn man tror.

Miamaria sa...

Det var positive meldinger!!! Da skal jeg bære ut mer!