lørdag 4. april 2009

Lørdag med fres!

Ja, i dag har det jo skjedd litt. De har nå holdt på, og begynt tilfyllinga i drivhustomta. Bilder ligger her. De er ikke ferdige ennå, maskinene står her og arbeidet skal gjøres ferdig i morra.

Bildet er ifra i dag. Det er i tilfelle noen har tvilt på at tjelden er kommet. ;) Her er hele fire stykk tjeld i fjæra - og nedpå bildet kan man se vipa også. :) Jeg er storfornøyd med at det er fire tjeld, da BØR vi få minst en familie opp i hagen i år også. :) De er dritkule - og så lufter de plenen ganske effektivt, he he he.

Så har jeg vært en runde i hagen, det tiner men det går jammen meg tregt. Det er så iskaldt om natta, at det fryser seg skikkelig til. Åh. MEN! Jeg har da funnet, i tillegg til de snøklokker og snartblomstrende klosterklokker - én krokus. Den står i hjørnebedet. (Heretter kalt genibedet, ettersom det var en genistrek å lage det der det tiner bort kjappest.) Og så er der en primula som muligens har tenkt å blomstre om ikke alt for lenge - det er noe gult nedi der.

Den tettvokste gransaken som står i Magnarbedet var begynt å bli svidd, så den har jeg nå pakket strie over. Jeg var egentlig ikke tenkt å drive med innpakking av planter, men når den holder på å bli svidd så er det vel like lurt.

Ingen kommentarer: